01. Робота з аматорським (інструментальним) колективом
Кількість кредитів ЄКТС | 15 |
Курси викладання | ІІ-VIII семестри |
Навантаження годин на тиждень | 2 |
Короткий опис дисципліни | Підготовка майбутніх диригентів та музичних керівників до професійної роботи з аматорськими колективами, розвиток їхніх професійних навичок та вмінь, а також ознайомлення з основними аспектами диригентської майстерності, інструментознавства та методики роботи з оркестром. |
02. Робота з аматорським музичним вокально-хоровим колективом
Кількість кредитів ЄКТС | 15 |
Курси викладання | І-VIII семестри |
Навантаження годин на тиждень | 2 |
Короткий опис дисципліни | Навчальна дисципліна спрямована на формування практичних навичок у сукупності з системою теоретичних знань, що забезпечують якісну підготовку майбутніх керівників до практичної роботи з аматорськими вокально – хоровими колективами, здатних у своїй творчій діяльності зберігати основоположні принципи роботи над українською хоровою музикою. |
03. Робота з аматорським музично-театральним колективом
Кількість кредитів ЄКТС | 15 |
Курси викладання | І-VIII семестри |
Навантаження годин на тиждень | 2 |
Короткий опис дисципліни | Комплекс дисципліни “Робота з аматорським музично-театральним колективом” надає можливість присвоєння здобувачеві професійної кваліфікації – “Керівник аматорського музично-театрального колективу”. Предметом вивчення дисципліни є підготовка здобувача до роботи з аматорським музично-театральним колективом, створення мистецьких проектів в процесі інтерпретації та сценічного втілення оригінальної версії вистави в контексті фахової діяльності здобувачів. Дисципліна вивчає специфіку роботи в різних жанрах та видах музично-театрального мистецтва, умови створення переконливих вокально-сценічних образів, спрямовує на підвищення мистецького рівня здобувача та розширення репертуару. Об’єктами вивчення дисципліни є особливості роботи в закладах культури, аматорських колективах, діяльність яких спрямована на створення та публічне виконання творів музично-театрального мистецтва |
04. Концертмейстерська майстерність
Кількість кредитів ЄКТС | 10 |
Курси викладання | ІІІ-VIII семестри |
Навантаження годин на тиждень | 1 |
Короткий опис дисципліни | Розвиток навичок акомпанування солістам, хору та ансамблю. Володіння інструментом, швидке читання з аркушу, вміння підіграти на інструменті музичний супровід колективу або солісту. |
05. Фортепіано
Кількість кредитів ЄКТС | 8 |
Курси викладання | І-VIII семестри |
Навантаження годин на тиждень | 1 |
Короткий опис дисципліни | Предметом навчання є набуття здобувачами освіти знань і практичних навичок гри на фортепіано для професійної діяльності майбутнього викладача, артиста оркестру, ансамбля, хормейстера; розвиток естетичного художнього смаку та формування професійного ставлення до мистецтва |
06. Методика викладання музично-теоретичних дисциплін
Кількість кредитів ЄКТС | 3 |
Курси викладання | V-VI семестри |
Навантаження годин на тиждень | 1 |
Короткий опис дисципліни | Методика викладання музично-теоретичних дисциплін – практична дисципліна, яка охоплює певну систему умінь і навичок, необхідних для формування викладача музично-теоретичних дисциплін в мистецькій школі |
07. Основи диригування
Кількість кредитів ЄКТС | 3 |
Курси викладання | ІІІ-ІV семестри |
Навантаження годин на тиждень | 1 |
Короткий опис дисципліни | Оволодіння технічними основами мануального втілення текстової структури музичного твору на достатньому рівні, розуміння мануальних прийомів управління колективом музикантів, практичні та теоретичні знання з диригування Підготовка проводиться послідовно з урахуванням синтезу знань циклу музично теоретичних дисциплін |
08. Українська хорова музика
Кількість кредитів ЄКТС | 3 |
Курси викладання | VII-VIII семестри |
Навантаження годин на тиждень | 1 |
Короткий опис дисципліни | Розвиток музичного світогляду здобувачів, поглиблення знань у галузі українського хорового мистецтва, ознайомлення з кращими творами хорової літератури, засвоєння навичок аналізу хорових творів, можливості використання твору, який вивчається у практичні роботі. |
09. Поліфонія
Кількість кредитів ЄКТС | 3 |
Курси викладання | VII семестр |
Навантаження годин на тиждень | 2 |
Короткий опис дисципліни | Дисципліна призначена сформувати у здобувачів освіти комплекс професійних практичних навичок, а саме вміння аналізувати музичні твори з використанням різних поліфонічних технік і форм в практичній діяльності ( в процесі виконання поліфонічних творів, створення власних композицій, аранжувань). |
10. Лекторська майстерність та музична критика
Кількість кредитів ЄКТС | 4 |
Курси викладання | V – VI семестри |
Навантаження годин на тиждень | 2 |
Короткий опис дисципліни | Музично-просвітницька діяльність на сучасному етапі культурного відродження України має велике значення, тож актуальною є необхідність формування нового типу мислення музиканта-просвітителя й критика, пошук нових форм пропаганди музичного мистецтва. |
11. Постановка концертних номерів
Кількість кредитів ЄКТС | 5 |
Курси викладання | V – VIІІ семестри |
Навантаження годин на тиждень | 1 |
Короткий опис дисципліни | Предметом вивчення навчальної дисципліни є теоретична основа та практичний процес постановки концертних номерів, створення сценаріїв концертних програм різних по задачах та за тематикою. |
12. Методика навчання співу
Кількість кредитів ЄКТС | 3 |
Курси викладання | V – VІ семестри |
Навантаження годин на тиждень | 1 |
Короткий опис дисципліни | Дисципліна передбачає вивчення теоретичних основ вокального виховання, набуття та осмислення досвіду, різних форм та методів вокальної роботи з дітьми та дорослими в індивідуальних та групових формах занять. Методика навчання співу невідривна від циклу дисциплін психолого- педагогічної підготовки. |
13. Вокал
Кількість кредитів ЄКТС | 4 |
Курси викладання | V – VІІІ семестри |
Навантаження годин на тиждень | 1 |
Короткий опис дисципліни | Процес вивчення дисципліни спрямований на розкриття індивідуальних творчих здібностей здобувача освіти, на його самореалізацію, шляхом напрацювання навичок співу. Актуальність курсу полягає у потребі висококваліфікованих кадрах у галузі мистецтва для здійснення професійної діяльності. У процесі засвоєння курсу здобувачі вчаться артистизму, набувають виконавську культуру та технічну майстерність володіння голосом на належному фаховому рівні; відтворювати драматургічну концепцію музичного твору, створюють його художню інтерпретацію; володіють термінологією музичного мистецтва; використовувати на професійному рівні методи та прийоми вокалу. |
14. Методика навчання дітей дошкільного віку
Кількість кредитів ЄКТС | 3 |
Курси викладання | V – VІ семестри |
Навантаження годин на тиждень | 1 |
Короткий опис дисципліни | Предметом дисципліни є вивчення теоретичних основ музичного виховання дітей у закладах дошкільної освіти, ознайомлення з видами музичної діяльності дітей (спів, музична ритміка, гра на музичних інструментах, музичні свята та розваги). |
15. Споріднені оркестрові інструменти/Додатковий інструмент
Кількість кредитів ЄКТС | 3 |
Курси викладання | І-ІІ, V-VI семестри |
Навантаження годин на тиждень | 1 |
Короткий опис дисципліни | Опанування основними виконавськими навичками гри на спорідненому оркестровому/додатковому музичному інструменті (за вибором); розвинення техніку читання з нотного аркуша, транспозиції та акомпанементу; оволодіння прийомами виконання; використання раціональної художньо-виправданої аплікатури; відтворення художньої концепції музичного твору, його форми і стильових рис; розвинення та накопичування свій виконавського потенціалу та досвіду. |
16. Інструментознавство
Кількість кредитів ЄКТС | 3 |
Курси викладання | V cеместр |
Навантаження годин на тиждень | 2 |
Короткий опис дисципліни | Набуття знань про сучасний симфонічний оркестр та оркестр українських народних інструментів. • Знайомство із звучанням окремих оркестрових інструментів, їх груп та оркестрів в цілому. • Знайомство з кращими зразками класичної та сучасної світової та української оркестрової музики. |
17. Аранжування
Кількість кредитів ЄКТС | 3 |
Курси викладання | VІІ – VІІІ cеместри |
Навантаження годин на тиждень | 1 |
Короткий опис дисципліни | Навчальний курс має надати студентам теоретичні знання і сформувати практичне уміння перекладення вокально-хорових творів з одного типу на інший зі збереженням оригінальних авторських тематичних задумів. Аранжування творів розглядає можливість адаптації музичних форм до різних складів виконавства та втілення авторського задуму композитора на основі практичного перекладення конкретних творів у відповідності до творчої індивідуальності автора. |
18. Основи джазової майстерності
Кількість кредитів ЄКТС | 5 |
Курси викладання | V – VІІ cеместри |
Навантаження годин на тиждень | 2 |
Короткий опис дисципліни | Історія та теорія джазу, механізми джазового імпровізаційного музикування та розвитку інтонаційного матеріалу, жанрово-стильові особливості імпровізації, створення власного соло. |
19. Робота з музичним текстом
Кількість кредитів ЄКТС | 10 |
Курси викладання | І – VІІ cеместри |
Навантаження годин на тиждень | 1 |
Короткий опис дисципліни | Дисципліна передбачає розвиток та набуття навичок осмисленого відтворення різних видів нотного тексту незнайомих музичних творів без попереднього розучування на інструменті чи голосом, опанування особливостей роботи з нотним текстом та транспонування. |
20. Сучасні вектори професійної діяльності музиканта
Кількість кредитів ЄКТС | 3 |
Курси викладання | VІІІ cеместр |
Навантаження годин на тиждень | 2 |
Короткий опис дисципліни | виявлення взаємозв’язку споріднених музичних професій та опанування різних векторів їх застосування |
21. Вдосконалення індивідуальної майстерності
Кількість кредитів ЄКТС | 5 |
Курси викладання | І – VІІІ cеместри |
Навантаження годин на тиждень | 1 |
Короткий опис дисципліни | Вдосконалення практичних навичок та умінь для вирішення виконавських завдань та підвищення виконавського рівня. |
22. Етика ділового спілкувння
Кількість кредитів ЄКТС | 3 |
Курси викладання | VІІІ cеместр |
Навантаження годин на тиждень | 2 |
Короткий опис дисципліни | Теорія та практика ділового спілкування, набуття вмінь та навичок моделювання міжособистісних стосунків в межах професійної діяльності, оволодіння комунікативними компетенціями на підставі етичного досвіду світової культури. |
23. Інклюзивне навчання в закладах загальної та позашкільної освіти
Кількість кредитів ЄКТС | 3 |
Курси викладання | VІІ cеместр |
Навантаження годин на тиждень | 2 |
Короткий опис дисципліни | Дисципліна забезпечує загальну теоретичну підготовку у галузі спеціальної педагогіки (інклюзивної освіти), розкриває специфіку організації освітнього процесу з дітьми з особливими освітніми потребами. Допоможе в розумінні побудови індивідуальної програми розвитку дитини з ООП у закладах позашкільної освіти . |
24. Фортепіанний ансамбль
Кількість кредитів ЄКТС | 4 |
Курси викладання | ІІІ – ІV cеместри |
Навантаження годин на тиждень | 2 |
Короткий опис дисципліни | Предметом вивчення є набуття практичних навичок ансамблевого музикування на фортепіано, задля більш широкого розуміння фактурних можливостей інструмента, подальшої виконавської діяльності в якості артиста ансамблю та розвиток художнього мислення. |
25. Фольклорний ансамбль
Кількість кредитів ЄКТС | 8 |
Курси викладання | V – VIII cеместри |
Навантаження годин на тиждень | 2 |
Короткий опис дисципліни | Вивчення та практичне освоєння регіонального фольклорного матеріалу Дніпропетровщини для збереження фольклорних традицій українського народу як однієї з важливих складових національної співочої культури, популяризації та подальшого розвитку й передавання новим поколінням виконавців від відомих носіїв цих пісенних традицій – відомих ансамблів Дніпропетровщини, отримання практичних навичок вокального-народного співу |
26. Основи дослідницької та творчої діяльності
Кількість кредитів ЄКТС | 3 |
Курси викладання | VII cеместр |
Навантаження годин на тиждень | 2 |
Короткий опис дисципліни | Опанування здобувачами основ дослідницької та творчої праці, прищеплення їм творчих навичок виконання наукових досліджень під керівництвом викладачів. Правильно організована і спланована науково-дослідна діяльність у процесі навчання виконує освітню; організаційно-орієнтаційну; мотиваційну; розвиваючу та виховну функцію. |